poniedziałek, 11 maja 2015

AKWARELA NA PŁÓTNIE

Od dawna marzyła mi się akwarela na płótnie. Naprawdę duży format i moc pięknej akwarelowej plamy. Oto efekty pierwszych eksperymentów :


"WIDOK Z OKNA", akwarela na płótnie, format 70x100 cm, farby akwarelowe QOR, grunt do akwareli QOR Watercolor Ground

Grunt można rozcieńczyć odrobinę z wodą.( U mnie  w proporcjach grunt + 1/3 wody z objętości gruntu ). Nałożyłam 3 warstwy gruntu, każdą w inną stronę, zaczekałam aż wyschnie i zabrałam się za malowanie. Nie jest to takie samo podłoże jak papier, należy więc uważać na pędzle. Ja malowałam pędzlami z kozy :) które są dość miękkie, na  płótnie fajnie się sprawdziły. Pierwsza warstwa- laserunkowa- początkowo pieniła się, ale chyba za szybko "machałam" pędzlem. Na następnych było już lepiej. Efekt ten można zniwelować malując zagruntowane płótno miksturą - szklanka wody + łyżka żółci wołowej.
Poniżej detale, do wglądu jaki rodzaj plam powstaje na płótnie, jak rozlewa się farba itp.




Niedługo na blogu kolejne grunty i nowe obrazy akwarelowe :)


Grunty do akwareli i farby do kupienia w maluje.pl :)

Pozdrawiam serdecznie wszystkich zaglądających na bloga!
Dobrego tygodnia !

Agata


2 komentarze:

  1. To z fotobliska wyglada niesamowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bomba :) Bardzo kusi. kolorki energetyzujące, bardzo takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...